Subscribe News Feed Subscribe Comments

هر دم از این باغ بری می رسد

راستش اینکه تا کی قراره این سیاستهای مزخرف دولت نهم و متابعانش ادامه پیدا کنه رو نمیدونم، اینکه تا کی می خوایم بشینیم و فقط نظاره گر آنچه به سرمون میره باشیم رو هم نمیدونم.

دقایق گذشته داشتم طبق معمول هر شبم تو بلاگها می چرخیدم که متوجه این لایحه شدم. واقعا جای تاسف داره. البته من هیچ وقت از این طرفدارای حقوق زن و این حرفا نبودم اما قضیه این لایحه یه جورایی زن و مرد نداره. جدا نمی فهمم یعنی کسانی که این خزعبلات رو می نوشتن فکر می کردن به استحکام هرچه بیشتر بنیان خانواده کمک می کنن که همچین اسمی رو براش انتخاب کردن؟؟؟ والا تنها چیزی که به عقل ناقص من رسید این بود که با تصویب چنین قانونی راه برای عیاشی مردان هموارتر میشه. این چند بند رو که توی بلاگ عطا صادقی خوندم رو بخونین:

- مرد در صورت داشتن تمکن مالی و تعهد به قاضی مبنی بر اجرای عدالت می‌تواند زن دوم و سوم و چهارم بگیرد و به اجازه‌ی زن اول خود هم نیازی ندارد.

- مردان می‌توانند چندین زن صیغه‌ای بگیرند و الزامی هم به ثبت ازدواج‌شان ندارند.

- مجازات عدم ثبت ازدواج و طلاق سبک‌تر شده و مردی که ازدواج و طلاق خود را ثبت نکند، فقط باید جریمه‌ی نقدی پرداخت کند.

- حضانت فرزندان حتی اگر به مادر برسد، ضمانت اجرایی نخواهد داشت. به عنوان مثال، اگر پدر ی حاضر نشود فرزندی را که حضانتش به عهده‌ی مادر است، به او بدهد، فقط به جریمه‌ی نقدی محکوم می‌شود.

- زنان نه تنها حق طلاق ندارند، بلکه روند گرفتن حکم طلاق طولانی‌تر نیز شده است.

-زنانی که مهریه های‌شان بالاتر ازحد متعارف باشد، باید هنگام عقد بابت مهریه‌ی نگرفته‌شان مالیات بدهند. حد متعارف مهریه را دولت تعیین می‌کند.

- زنان طبق این لایحه نه‌تنها از داشتن حق طلاق، بلکه از داشتن حق سرپرستی فرزندان، حق اشتغال، حق گرفتن گذرنامه و سفر به خارج کشور بدون اجازه‌ی شوهر محروم هستند.

- این لایحه هیچ ممنوعیتی برای ازدواج دختران در سنین پایین قائل نشده است.

ملاحظه فرمودید در واقع منظور نویسنده این قانون این بوده که اگر شما مرد هستید و پول هم در جیب دارید مطلقا قادر به انجام هر غلطی که دوست داشتید هستید. به نظر شما این لایحه در حمایت از خانواده است یا حمایت از افراد ضد خانواده؟

اینکه تا کی قراره این سیاستهای مزخرف و ابلهانه دولت نهم و متابعانش ادامه پیدا کنه رو نمیدونم، اینکه تا کی می خوایم بشینیم و فقط نظاره گر آنچه به سرمون میره باشیم رو هم نمیدونم فقط اینو میدونم که: هر دم از این باغ بری می رسد...

پ.ن: این مطلب از خورشید خانوم و همچنین اینجا و اینجا رو هم داشته باشین.

0 comments:

 
سزار | TNB